VIVANI KARPER TEAM

Het team van Vivani Baits bestaat momenteel uit 9 fanatieke vissers!

•         Dave Ottenheym
  •         Vincent van Nies

Naam: Dave Ottenheym
Geboren: 11-03-1983
Woonplaats: Baarlo (aan de Maas)

Sinds één jaar, ook wel de vissende vader genoemd!
Het begon allemaal toen ik een jaar of 5 was, aan de oevers van de maas. In de zomer kwamen we hier vaak om in het weekend van het weer en het water te genieten.
Mijn vader gooide dan wel eens een hengeltje uit, en na veel zeuren mocht ik het ook eens proberen. Al snel had ik m’n eigen bamboe hengeltje, en een visser was geboren.

Na een aantal jaren met de vaste stok gevist te hebben, gingen we de karpers achter de vinnen aan. In eerste instantie met een paperclip en een stuk dikke nylon, je raad het al, we vingen niets.
Totdat de eerste werphengel werd aangeschaft, vanaf die tijd heb ik de vaste stok vaarwel gezegd en vis ik voornamelijk op karper in binnen en buitenland, lekker in de vrije natuur aan de oevers van een rivier of op middelgroot openbaar water.

Sinds ik deel uit mag maken van het Vivani team staat ook het gezamenlijk vissen en de ontwikkeling van aas op het programma.
Weer een nieuwe dimensie in mijn leven als karper visser. How know’s what next!

Naam: Don Wilms
Geboren: 22-9-1994
Woonplaats: Blerick

Hallo,

Bij voorgevoerde stekken is natuurlijk van belang hoeveelheden voer, regelmaat en natuurlijk weer de aaskeuze.
Met de bij Vivani verkrijgbare diversiteit aan aassoorten is voor mij altijd wel een vangende combinatie te maken.

Naam: Jacques Joosten.
Geboren: 30-04-1957
Woonplaats: Blerick

Ik vis al vanaf mijn 6de jaar, op vakantie en aan de maas bij voor Venlonaren de welbekende Broezer de uitstroom van het riool van Venlo.  Toen hadden we nog geen waterzuivering en werd het afvalwater van alle Venlonaren en ook het slachthuis direct op de maas geloosd, wat een grote attractie waarde had en je met de Rubbie de ene na de andere vis kon verschalken. Ook heb ik met de vastestok nog meegedaan aan wedstijden in Arcen aan de maas met mijn schoonbroer.

Op vakantie in Frankrijk heb ik mijn eerste karper gevangen ik was 12 jaar geloof ik. Toen ik een jaar of 21 was heb ik het karper vissen herontdek en heb ik op enkele stadsvijvers mijn geluk beproefd De Bronne de Vijver aan de Vinkenhof het Zwartewater en De Tankkoel, maar het mysterie van de 20 ponders in die tijd voor Nederland wel de max lokte.
En dus werd de Noordervaart gekozen waar ik elke Vrijdagnacht te vinden was, en waar verschillende stekken werden aangedaan.
Na de eerste 20 ponders te hebben verschalkt op het Kanaal met als record een schub van 24 pond lokte de Maas, we hoorde de verhalen van 30 ponders op de Maas.
Dus de aandacht was getrokken en we gingen op zoek naar geschikte stekken op de Maas wat geen probleem was in die tijd, want Limburgs landschap had nog niet alle stukken Maasoever langs de Maas geannexeerd.

Na een aantal succesvolle jaren op de Maas met als hoogtepunt een schub van 34,6 pond. Maar gebrek aan tijd werden de hobby fataal, de hengels werden opgeborgen, jullie kennen dat wel Drie dochter en werk gooide roet in het water.  In 2015 werd de draad na 13 jaar weer opgepakt, ook door Vincent en mijn werk bij Vivani-Fishfood en Vivani-Baits.
Ik heb geen weekenddiensten meer, enkel een aantal beurzen per jaar waardoor meer tijd vrijkomt om de waterkant op te zoeken.

Mijn naam is JOCKO KIERNAN
Geboorte 23-05-1977
Uit horst
Oorspronkelijk Schots
Nederlands: pb 25.6 kg
Frankrijk: pb 15kg Van beroep slager

Vroeger toen ik nog in Schotland woonde ben ik begonnen met vlieg vissen bij ons heel populair, met de ugly stick toen der tijd was karper vissen nog niet echt bekend in Schotland, tot ik in Nederland na een tijd in aanraking ben gekomen met het karper vissen. Je kunt wel zeggen dat ik GEK ben van KARPERVISSEN het VIRUS heeft toegeslagen.
Ik vis meestal op verschillende soorten wateren zoals, grind afgravingen, kanalen en niet te vergeten de kleine vijvertjes in de buurt.

Regelmatig ben ik aan de waterkant te vinden met mijn maatje Clim, mijn kinderen Jimmy (7) en Colin (5) en natuurlijk mijn hond Lennon. Mijn specialiteit is Zigg-vissen en in de koudere maanden vis ik het liefst op de bodem.
Dit alles niet geheel zonder succes. Het Zigg-vissen vind ik zo mooi omdat het zoveel lijkt op mijn eerste passie Vliegvissen het gebruik van insecten, het vissen aan de oppervlakte of in de lagen net onder de oppervlakte. Deze actieve soort van karper vissen ligt mij wel, niet dat statische, als de vis actief zijn ben ik dat ook. Je blijft bezig met het observeren van het wateroppervlak en voeren, vooral met de Spomb, zo snel als ik activiteit zie op het oppervlak van het water ga ik spelen met de dieptes waar ik me aas presenteer en het soort en de kleur van het haak aas speelt vaak een extra rol bij deze manier van vissen, dit resulteert vaker tot een aanbeet, één enkele piep is vaak al voldoende om te weten dat er een vis aan de haak zit.

Het statische vissen is voor de nachten die ik vis en in de koude maanden als de vis minder actief is bovenin. Van het Ziggen ga ik jullie in de toekomst meer van laten zien op de Facebook en op de Vivani-Baits pagina. Ik ben blij dat ik deel uit mag maken van het Vivani-Baits team, en mee te mogen werken aan nieuwe producten op het gebied van het Ziggen maar ook voor de ontwikkeling van nieuwe Boilies.

Naam: Jelle Bergsma,
Geboren:
Woonplaats: Baarlo

Zoals zovelen heb ik het vis virus van mijn vader die mij vroeger mee nam naar de waterkant.  Al snel genoeg kwam ik erachter dat er ook nog iets groters zwom dan alleen maar Voorntjes.

Na lang aandringen bij mijn vader werd er een karper hengel aangeschaft en op de zaterdag morgen ging ik samen met mijn vader vissen.

De eerste Boilies waren aangeschaft, al snel kwam ik erachter dat dit veel meer geduld vergde dat ik dacht. In de daarop volgende jaren werd er dus veel met de pen gevist en bovenin met de broodkorst. Het statische vissen doe ik dan ook nog maar een paar jaar, om heel eerlijk te zijn is dit niet mijn favoriete manier van vissen maar af en toe is er geen andere oplossing.

Het liefste vis ik struinend langs de waterkant tussen de struiken tegen obstakels aan en de vis zoeken.

Patrick Haanen
Geboren: 17-02-1976
Woonplaats: Velden

Ik vis vanaf mijn 10de op karper. Eerst veel op vijvers in de buurt waar een vis van 85 cm zwom, mijn passie voor karper was gewekt en werd alleen maar aanwakkert door de fascinatie voor deze in mijn ogen kolossale vis
Toen kwam de pubertijd om de hoek kijken en was er meer oog voor vrouwelijk schoon en bleef er minder vistijd over ook drukke werkzaamheden waren niet bevorderlijk voor de vistijd.
Plots kwam het karper vissen terug op andere vijver in een dorp in de buurt, en van daaruit is het uitgegroeid tot wat het nu is.

En het is natuurlijk voor de hand liggend als je aan de Maas woont dat dit je thuis water wordt, en zoals we allemaal weten is riviervissen niet het makkelijkst je zult er wat voor moeten doen en soms is dat hard werken om een vis aan de schubben te komen. Maar ook dit gaat me steeds beter af.
Het mooiste moment tot nu toe op de maas was mijn Personeel Best van maar liefs 40 pond op een zonnige morgen op Koninginnedag 2001.
Ik vis nog steeds op de maas, grindafgravingen en op vijvers in de buurt maar ook naar het buitenland zoals Frankrijk, het liefs ga ik naar mijn lievelingswater Lac du Der

Ook het Ballaton meer in Hongarije heb ik aangedaan maar hier vielen de vangsten een beetje tegen. Maar de reis met zijn vieren was een mooi avontuur.

De laatste 3 jaar heb ik me toegelegd op de Grotere Karper viswedstrijden zoals de Top Competitie.
En voor dit jaar staat als hoogtepunt het WCM aan Lake Orlik in Tsjechië op het programma.
Sinds 2017 zit ik in het Vivani-Baits Team waar we nauw betrokken worden bij de ontwikkeling van de nieuwe Bollen en het testen hiervan.

Mijn naam is Clim Nelissen
Geboren: 21-06-1994
Woonplaats: horst
Nederlands pb 24.8 kg
Frankrijk: pb 24kg
Als beroep ben ik lasser en volg nog een aantal opleidingen voor mijn werk.

Als je weinig tijd hebt moet je tijd maken zeggen ze wel eens, dus ga ik vaker door de week een nachtje vissen, ruim ik s ’morgens weer op tijd op om naar mijn werk te gaan en dat valt prima te combineren zo. Mijn eerste ervaringen met vissen was een vaste stok op de Voorn zoals dat bij bijna iedereen gaat. Daarna kwam de Winckle Picker in beeld en de ene na de andere Brasem werd gevangen die we tegenwoordig niet meer zo graag zien.

Naar een tijdje gestopt te zijn met vissen  puberteit en andere prioriteiten begon het toch weer te kriebelen en heb ik me volledig op het karper vissen gestort ook bij mij was een nieuw VIRUS geboren en geen pil die hiertegen helpt! Niet dat ik die zou nemen want wat is er mooier om aan de waterkant te zitten, en één met de natuur te zijn. En ik kan zeggen dat ik een gedreven en zeer gepassioneerd karper visser ben, ik vis vooral s’ nachts op grote grind afgravingen kleinere vijvers maar ook kanaaltje laat ik niet links liggen als er karper zit betekend dat BEWARE HERE WE COME samen met mijn vis maat Jocko. Zo gaan we ook mini maal 1 keer per jaar naar Frankrijk om hier wat mooie karpers te strikken en omdat daar zoveel mooi water is en de kans op een echte Joekel groter is dan hier in ons kleine kikkerlandje. Natuurlijk ben ik met grote regelmaat aan de waterkant te vinden om te observeren te voeren en voor al te vissen met zo nu en dan succes.

Ik vis voornamelijk statisch dus op de bodem met Boilies, maar ook partikels laat ik niet links liggen.
Als extra uitdaging wil ik gaan Ziggen, mijn vis maat Jocko heeft me gek gemaakt maar ook bewezen dat er in de warme zomer maanden, als de vissen zich in de hogere lagen van het water ophouden, extra vis te vangen is met deze manier van vissen.
 Dit met de producten van Vivani-Baits en hoop met mijn inbreng de kwaliteit van de Vivani producten naar een nog hoger plan te brengen en mee te werken aan nieuwe ideeën en ingrediënten om het assortiment uit te bereiden en verbeteren.

Vincent van Nies
Geboren: 15-05-1976
Woonplaats: Venlo

Over mezelf
Ik ben Vincent van Nies, oprichter en samen met mijn vrouw eigenaar van Vivani Fishfood BV. Mijn passie voor vissen begon al toen ik klein was. Op mijn 5de verjaardag kreeg ik mijn eerste vishengel van mijn oom Jan. Vanaf die tijd nam hij me regelmatig mee om te gaan vissen in de jachthaven. De eerste voorns werden gevangen en ik vond het geweldig!

Enige jaren later verhuisde mijn ouders met mij naar België, een stukje van ons huis vandaan stond een groot kasteel met een gracht eromheen, als ik tijd had was ik daar te vinden met mijn vaste stok. Het water was er meestal heel helder en soms kon ik er grotere vissen zien zwemmen, meestal zwommen die met 2 of 3 bij elkaar... wat waren dat voor vissen!?!? Ik wist het niet, pas later toen ik alweer in Nederland woonde kwam ik erachter, het moesten karpers zijn geweest... Terug in Nederland werd ik lid van een hengelsportvereniging, ze staken daar veel tijd en energie in het begeleiden van de jeugd, ik viste toen nog altijd met de vaste hengel. Op het verenigingswater zaten ook veel karpers, de kleinere exemplaren kon je er met de vaste hengel wel uit krijgen maar vaak was het onbegonnen werk en werden ze verspeeld!

Die grotere karpers trokken mijn aandacht wel en toen ik een jaar of 16 was kocht ik mijn eerste werphengel. De eerste pogingen werden ondernomen en uiteindelijk lukte het om zo'n monster te vangen! De jaren gingen voorbij en de hobby werd steeds serieuzer, nachtvissen, vissen op de rivier de Maas, visvakanties naar Frankrijk (Lac du Der) en eigen Boilies maken.
Op een gegeven moment wilde ik graag gedroogde garnaaltjes, gammarus en zijderupsen in mijn Boilies verwerken. Via via kon ik die in bulkverpakkingen krijgen, dat was dan wel wat te veel maar ik merkte al snel dat het goed te verkopen was onder collega (karper)vissers.... maar ook koi hobbyisten wilden het graag hebben. Er kwam al snel meer vraag naar andere producten die ik toevallig bij dezelfde leverancier kon krijgen en dat was uiteindelijk de aanleiding om in 2005 Vivani Fishfood op te richten.

In de jaren die volgden kwam het karper vissen helaas op een laag pitje te staan, ik had nog een fultime baan en daarnaast de zaak. Begin 2009 ben ik gestopt bij mijn toenmalige werkgever. Tegen die tijd kwam er gezinsuitbreiding, dus tijd om te vissen was nog steeds heel schaars...
Uiteindelijk heb ik in 2015 de karper hobby weer opgepakt en probeer wekelijks even een paar uurtjes of een nachtje te vissen.
Ik vis graag midden in de natuur, met de pen maar ook statisch. Het liefste vis ik op zand/grind-afgravingen en in de Maas
Heerlijk, de rust, de natuur ik wil niet zonder!

SAM hOEIJMAKERS
gEBOREN: 04-12-1999
wOONPLAATS:mELDERSLO

Al zo lang ik mij kan herinneren ben ik aan de waterkant te vinden. Als kind mee met mijn vader die toen nog fanatiek karper visser was. Later is hij overgestapt op roofvis,

dat was voor mij wel gunstig want ik had in één keer bijna alle karperspullen bij mekaar ..

vanaf mijn 8  jaar ging ik met de vaste stok op pad
Zodra ik wat ouder was ben ik op karper en roofvis gaan vissen. Nu vis ik voornamelijk op karper en kan ik in de wintermaanden af en toe gaan roven.

Ook kijk ik graag naar filmpjes op internet om daar weer wat ideeën op te doen.
Ik vis graag in mijn eentje, maar vindt het ook gezellig om af en toe eens met iemand anders te gaan. Clim, Jocko of andere vrienden van me.

Mijn PB is 22 kg.

Sinds maart 2019 werk ik ook nog bij Vivani-Fishfood BV. En dus ook bij Vivani-Baits. Zo lopen mijn passie en werk goed in elkaar over.